Blog categories

Comments

Distanční výuka 29.3. – 1.4.2021

Co děláme tento týden 29.3. 1.4.2021

TÉMA – „HODY, HODY, DOPROVODY“

Upletl jsem pomlázku, je hezčí než z obrázku,
všechny holky, které znám, navštívím a vymrskám.
Než mi dají vajíčko, vyplatím je maličko.

Povídáme si:

Velikonoce – svátky jara – tradice, zvyky

Básničky:

Velikonoční pro holky

Kropenatá slepička snesla bílá vajíčka,
obarvím je, vymaluji, všechny chlapce podaruji,
pentličky si nastříhám, na pomlázku jim je dám.

Pletu, pletu pomlázku

Pletu, pletu pomlázku z proutí a provázku.

Mašli si na ni přivážu a holkám ji hned ukážu.

Zazpívám jim koledu, snad to ještě dovedu.

Králíček

Běží bílý králíček, v tlapičce má košíček,
v něm barevná vajíčka, co mu dala slepička.
Koho potká, tomu praví, že mu přeje štěstí, zdraví,
hezky se naň usměje, srdíčko mu zahřeje.

Tvoříme:

Vajíčko z papíru – zápich

Zajíček z papíru – zápich

Slepička z proložek na vajíčka

Pracovní listy:

Velikonoční počítání

Kraslice – spojování

Velikonoční tradice – přiřazování činností

Najdi stejné kraslice

Kde je chyba

Hrajeme si s pohádkou:

„Pohádka O velikonočním zajíčkovi“

1)  Přečtení pohádky „O velikonočním zajíčkovi“

Byl jeden zajíček a ten se těšil celý rok na Velikonoce. Vždyť byl velikonoční! Jednou si chtěl namalovat kraslice, ale neměl vajíčka. Jeho kamarádka mu poradila, ať jde k tetičce slepičce. Vydal se tedy k ní a ona mu řekla: „Já ti dám vajíčka, když mi přineseš od sedláka Pepy obilí.“ Doskákal k sedlákovi a prosí o hrstku obilí. „Dám ti obilí, pokud mi přivedeš zatoulaného psa, aby mi tady pomohl hlídat. „Přivedl psíka Fíka a sedlák mu dal obilí. Jím nakrmil slepičku a ta mu dala vajíčka a se svojí kamarádkou namalovali krásné kraslice a užívali si poklidné velikonoční svátky.

Rozvíjíme: sluchové rozlišování, myšlení

2)  Povídej si s rodiči o symbolech Velikonoc.

a) Víš co je kraslice, řehtačka, pomlázka a mazenec? Vzpomeneš si ještě na nějaké symboly?
b) Zkus na tyto slova najít rým. Například: kraslice x krabice

Rozvíjíme: řeč a myšlení, tradice, sluchové rozlišování

3) Kamarádka zajíčkovi poradila, ať si jde pro vajíčka k tetičce slepičce.

Zkus jedním tahem namalovat nejdříve vajíčko, to je jednoduché a teď slepičku i zajíčka.

  
Rozvíjíme: jemnou motoriku, grafomotoriku, zrakové vnímání, prostorovou a pravolevou orientaci

4) Slepička chtěla po zajíčkovi od sedláka obilí

– můžeme si takové osení vypěstovat a ozdobit si
dům na Velikonoce.
Do misky na dno dáme zeminu asi do výšky 5–8 centimetrů. Mírně ji přitlačíme a hustě posypeme semínky, v tomto případě obilkami pšenice či ječmene. Semínka by neměla být na sobě, pouze hustě vedle sebe. Zasypeme je vrstvou zeminy, asi 2 cm silnou. Tu opět jemně přitlačíme a zaléváme dle potřeby.

Rozvíjíme: jemnou motoriku, zrakové vnímání

5)  Zajíček si ozdobil vajíčka.

Víš, že se dá ozdobit vajíčko z různých materiálů?
a) Například z červené řepy, kávy, cibule a dalších surovin? Když budeš chtít, můžeš tento způsob s rodiči
při barvení velikonočních vajíček vyzkoušet.

  

b) Ale to co zvládneš určitě sám. Udělej si svoje velikonoční vajíčko z různých předmětů, co doma najdeš. Například: víčka, špejle, kostky, hračky, provázky, balonky, lego kostky….


Rozvíjíme: jemnou a hrubou motoriku, myšlení, zrakové vnímání, prostorovou orientaci

6) Zajíček si nabarvil spoustu vajíček.

Pomůžeš zajíčkovi dát do košíků správný počet vajíček?
Můžeš je nakreslit nebo přilož knoflíky podle počtu do košíku.

Rozvíjíme: jemnou motoriku, myšlení, zrakové vnímání, prostorovou orientaci, matematické představy

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *