TÉMA – „Jaro, léto, podzim, zima, to je celý rok“
Časová orientace – roční období, měsíce, dny v týdnu, režim dne
Čtyři roční období
Na jaře se všechno budí,
kytky, ptáci, kapradí.
V létě zase slunce svítí,
a na louce kvete kvítí.
Na podzim zas listí padá,
ježeček se zahrabává.
V zimně mráz i mrazíček,
studený má jazýček.
Povídáme si:
– Roční období – charakteristika, posloupnost
– Měsíce v roce – posloupnost, charakteristika
– Dny v týdnu – posloupnost
Denní režim – ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer
Básničky:
„Čtyři roční období“
„Měsíce“
„Týden“
Čtyři roční období
Na jaře se všechno budí,
kytky, ptáci, kapradí.
V létě zase slunce svítí,
a na louce kvete kvítí.
Na podzim zas listí padá,
ježeček se zahrabává.
V zimně mráz i mrazíček,
studený má jazýček.
Měsíce
Leden na rampouchy hrál,
únor posune den dál.
Březen tlačí trávu vzhůru,
duben barví stromům kůru.
Květen barevný má fráček,
červen zpěvavý je ptáček.
Červenec je léto u vody,
srpen prázdninové příhody.
Září – škola volá zas,
říjen podzimní je čas.
Listopad – spí zahrádka,
prosinec je pohádka.
Týden
První vstává pondělí,
to si práci rozdělí.
Úterý se rozkoukává,
každému jen rady dává.
Středa ta má rozcvičku,
všechno má už v malíčku.
Čtvrtek, ten je pomalý,
ale rád se pochválí.
Hurá, sláva, to je svátek,
dneska ráno vstává pátek.
Šestý den je sobota,
není žádná robota.
V neděli je velký slet,
všichni jedem na výlet.
Písničky:
„Jaro, léto, podzim, zima“
„Měsíce“
„Týden“
Pracovní listy:
„Roční období“ – omalovánky, co k nim patří
„Režim dne“ – posloupnost děje, časové pojmy
„Co k nim patří“ – charakteristické rysy ročních období
Malujeme:
„Roční období“ – zapouštění barev do mokrého podkladu, tuš
Vyrábíme:
„Kalendář“ – roční období, měsíce
Venku:
Pozorování změn v přírodě.